Druk bezocht Beter Benutten café over de fiets

 

Chantal Groot Kormelink, Manager Marketing & Communicatie Kruitbosch & Cortina bikes, nam de aanwezigen mee in de marketing strategie van Kruitbosch & Cortina bikes. Fietsen is Fashion, aldus Cortina. Dit merk is dagelijks bezig met mode en lifestyle. Ze vertalen de laatste trends op het gebied van mode en interieur naar de fietsen in hun collectie.

Willem Bosch van gemeente Zwolle vertelde hoe de bijzondere Zwolse fietsinfrastructuur bijdraagt aan fietsstimulering. Gemeente Zwolle heeft al sinds de jaren ’70 beleid voor fietsen en fietsinfrastructuur. Mobiliteitsmakelaar Arnold Helfrich had een gesprek met Remco Reinink van Zalsman, de nieuwe CEO voor Beter Benutten Zwolle Kampen. Duurzaamheid en vitaliteit zijn voor hem en zijn organisatie belangrijke drijfveren om mee te doen aan Beter Benutten. Meer over onze enthousiaste CEO verderop op deze site.

Tenslotte ging (Christian) Evers, Adviseur Mobiliteit en Ruimte bij Goudappel in op de fietsstimuleringsactie SpitsFietsen die 1 september jl. van start is gegaan. Hij deelde alvast de eerste resultaten: in oktober legden 1.881 fietsers 19.699 ritten af. Van de 1.881 fietsers, stapten er 690 tijdens de spits op de fiets in plaats van in de auto. Vorige maand lag dit aantal op 336. De deelnemers aan Spitsfietsen fietsten in oktober totaal al 150.284 kilometer. 

Menu